|
Український клуб фанів FIAT / CLUB UCRAINO TIFOSO DELLA FIAT
|
|
Предыдущая тема :: Следующая тема |
Автор |
Сообщение |
scudo_diesel Италоманьяк
Возраст: 48 Знак зодиака: Зарегистрирован: 02.01.2008 Сообщения: 404 Откуда: Закарпаття
Авто: Fiat Doblo Panorama 1.6Multijet Emotion bordo 2011р.в., Hyundai IX20 1.4 CRDI 2011 р.в, Fiat Scudo 1.9TDI 1996р.в.
|
Добавлено: Вс Июн 07, 2009 13:24 Заголовок сообщения: FAQ ремонт насоса гідропідсилювача керма своїми руками |
|
|
Ремонт насоса гідропідсилювача керма.
Хочу розповісти про те, як я ремонтував насос гідропідсилювача керма (ГПК) 4 роки тому назад, я думаю що мій досвід буде багатьом корисний.
Купив я свою машину Фіат Скудо 1.9TDI взимку в лютому. Була справжня зима, сніг, лід. При покупці не звернув увагу на те, як працює гідравліка. Перевірив тільки рівень рідини в бачку, подивився рульову рейку на наявність течі: усе було в нормі- сухо та чисто. При початку руху додавав газку, і якихось проблем з рульовим відразу не помітив. Був сніг, на ходу взагалі нічого не було помітно. Прийшла весна, і я помітив, що на сухому асфальті коли машина працює на холостих оборотах, кермо важко обертається, при паркуванні в місті взагалі важко було. Помітив, що при підвищенні оборотів якось виходить крутити кермо. Зрозумів, що є якась проблема із системою гідропідсилювача. Спробував на такій же машині- кермо легко повертається. Думаю, піду порадитися на сервіс. Сказали, що може бути старе масло, і ще може забиті трубки. Добре, кажу, міняйте масло. Відкрутили штуцера, покрутили кермом, старе масло спустили, залили свіже масло, прокачали систему. Кажуть, що поступово повинен почати працювати. Був варіант у ремені генератора, поміняв на новий. Бачу ніяких змін немає. Мені це почало набридати, думаю сам розберусь. Покопався в Інтернеті, щоб більше довідатися про систему гідропідсилювача, так як не люблю лізти в якусь систему не вивчивши досконало принципи роботи цього механізму. Знайшов сайт фірми в Києві, яка займається ремонтом ГПК. Розібрався повністю із системою, була там таблиця по несправностях, але такої точно проблеми я не знайшов, як у мене була. Думав, можливо щось із рейкою, або перепускним клапаном. Думав вже зняти рейку, і повністю промити її. Прийшла думка передзвонити на ту фірму, описати проблему. Додзвонився я, пояснив що до чого, і він мені говорить, що по всій ймовірності проблема з насосом. Говорю: а чому з насосом, коли я порівнював як обертається рідина в бачку на справній машині, і на моєї, те начебто однаково крутиться. А він говорить, що впала продуктивність насоса, і тому не обертається кермо на холостих обертах, а при підвищенні обертів, продуктивність росте, і кермо обертається. Запитую, що робити: говорить, що насоси не ремонтуються (!), і потрібно купувати новий насос. Запитую ціну: від 300$ і вище (неоригінал, оригінал близько 500). Тоді не дуже мав можливість викласти таку суму. На розборках таких насосів не було, тому що не було і таких машин. Плюс працівник з тієї фірми говорить, що не знає яка модель насоса стоїть на моїй машині, потрібно знімати, фотографувати, і відправляти їм, щоби вони змогли підібрати схожий. Вирішив знову покопатися в Інтернеті по насосах. На опельовському форумі знайшов опис, як ремонтувався насос на Вектрі. Але та людина писала, що він здогадується в чому причина несправності, але перевірити не зміг, тому що поставив робочий б\в насос, а не ремонтований. За цією методикою вирішив піти і я. Що потрібно мати: набір інструментів, яму, масло на гідравліку ATF 1л, бензин 1-1,5л, шліфшкурку "нульовку", уайт- спірт.
Знімаємо ремінь генератора й гідропідсилювача, знімаємо натяжитель. Відкручуємо патрубки насоса, зливаємо масло в якусь ємність. Відкручуємо насос- 3 болта. Знімаємо насос, ставимо в якусь ємність, щоб відмити від бруду. Відкручуємо кришку насоса, обережно знімаємо її. Під нею знаходиться барабанний лопасний насос. Перед зняттям точно відмічаємо положення барабана до кришки. Насос являє собою барабан з вирізаними в ньому насічками для металевий лопаток, які вільно в ньому находяться. Їх десь 10шт. Обережно витягаємо їх. Цей барабан надівається на шліцевий вал, який приводиться через шків ременем. Близько нього надівається на двох шпільках овальна камера. Коли обертається барабан, лопатки під відцентровою силою викидаються у вільному просторі камери, а де овал зменшується- вони втягуються назад. За рахунок цього створюється тиск масла ATF. Поступово відбувається вироблення овальної камери, барабана і лопаток, за рахунок чого деякі з них підклинює у втягнунутому положенні. Виходить, що обертів холостого ходу недостатньо для створення відцентрової сили, щоб їх викинути.
Інший варіант: тих кілька лопат, які ще рухаються, не вистачає для створення тиску на ХХ.
Витягаємо всі лопати пінцетом, промиваємо лопатки, барабан, вміст насоса. Відкручуємо гайку зворотного клапана, витягаємо клапан, промиваємо, перевіряємо на наявність ушкоджень, якщо все нормально, збираємо його. З лопатами робимо наступне: на шліфшкурці відшліфовуємо. Те ж саме робимо з барабаном: ретельно очищаємо від задирок кожну зарубку.
Такий має вигляд насос зі знятою кришкою, видна овальна камера на двох шпильках, барабан с лопастями.
[img]
Лопасть насоса, на ньому видна виработка.
[/img]
Барабан насоса без лопастей.
Такий вигляд має насос всередині без барабана.
Після пророблених маніпуляцій, промиваємо все в уайт- спирті, збираємо все назад. Ще один момент. Коли носос гуде або виє, тоді причина криється в тому, що на внутрішній поверхні овальної камери утворюються вироблення з виступом, при обертанні лопасті вдаряють в цей виступ, і виникає специфічний шум. Я чув варіант, що причина шуму насоса в підшипниках. Але це не правильно, тому що з боку кришки знаходиться роликовий підшипник, який постійно в маслі. З боку шківа взагалі знаходиться тільки підшипник ковзання. Там просто нема чому ламатися. Можлива поломка при відсутності масла в насосі, але тоді несправність не обмежитися тільки насосом, а легко полетить і рейка. Зібраний насос ставимо на своє місце, під’єднуємо оба патрубки, починаємо заливати масло в бачок, постійно обертаючи рукою шків насоса. (обертаємо в ту сторону, у яку він звичайно обертається). Заповнюємо рейку маслом, обертаючи кермо з одного крайнього положення в інше. Якщо рівень масла перестає зменшуватися, ставимо на місце ремінь, виставляємо натяг. Заводимо машину, обертаємо знову кермо з боку в бік. Контролюємо, щоб рівень не впав, тому що можливе попадання повітря в систему. Все! Радіємо результату легкого обертання керма, і задоволенням від проробленої роботи!
P.S. Насос експлуатував 3 роки, все нормально. Потім попався схожий б\у насос за 300грн. Я його купив, проробив для профілактики те ж саме, і поміняв старий насос, тому що він почав мене діставати шумом, про причину якого я вказав вище. Можна б було відшліфувати в токаря цей виступ, але не хотів з цим гратися.
Установив б\у насос після пророблених маніпуляцій. Усі нормально працювало, шуму ніякого не було, кермо оберталося одним пальцем (на цьому насосі не було вироблення овальної камери).
Довго не доходили руки до написання цієї теми. Вже буде рік, як поставив б\у насос після профілактики.
З повагою scudo_diesel
Описание: |
Лопасть насоса, на ньому видна виработка. |
|
Размер: |
4.34 KB |
Просмотрено: |
24061 раз(а) |
|
Описание: |
Овальна камера, місце утворення "ступеньки" вказано червоними стрілками. На цій овальній камері їх нема. |
|
Размер: |
25.86 KB |
Просмотрено: |
888 раз(а) |
|
Описание: |
Такий має вигляд насос зі знятою кришкою, видна овальна камера на двох шпильках, барабан с лопастями. |
|
Размер: |
25.09 KB |
Просмотрено: |
857 раз(а) |
|
Описание: |
Барабан насоса без лопастей. |
|
Размер: |
15.05 KB |
Просмотрено: |
666 раз(а) |
|
Описание: |
Такий вигляд має насос всередині без барабана. |
|
Размер: |
25.95 KB |
Просмотрено: |
791 раз(а) |
|
Последний раз редактировалось: scudo_diesel (Пн Июн 08, 2009 17:36), всего редактировалось 1 раз |
|
Вернуться к началу |
|
|
Stas_Bar Италомафиози
Возраст: 53 Знак зодиака: Зарегистрирован: 02.02.2009 Сообщения: 967 Откуда: Киев
Авто: Fiat Doblo Maxi 1,9Multijet
|
Добавлено: Вс Июн 07, 2009 14:20 Заголовок сообщения: |
|
|
+1000! Саме на таких людях і тримаються форуми! Автору респект і уважуха!
_________________ Стас |
|
Вернуться к началу |
|
|
My4a4oc Италофан
Возраст: 41 Знак зодиака: Зарегистрирован: 19.09.2008 Сообщения: 293 Откуда: Украина, Ровно
Авто: Fiat Doblo 1,3 Mjt 2009 р.в.
|
Добавлено: Вс Июн 07, 2009 14:34 Заголовок сообщения: |
|
|
Молодець, що не полінувався написати
_________________ Богат не тот у кого больше, а тот кто нуждается в меншем! |
|
Вернуться к началу |
|
|
scudo_diesel Италоманьяк
Возраст: 48 Знак зодиака: Зарегистрирован: 02.01.2008 Сообщения: 404 Откуда: Закарпаття
Авто: Fiat Doblo Panorama 1.6Multijet Emotion bordo 2011р.в., Hyundai IX20 1.4 CRDI 2011 р.в, Fiat Scudo 1.9TDI 1996р.в.
|
Добавлено: Вс Июн 07, 2009 21:54 Заголовок сообщения: |
|
|
Взагалі добре завести звичку опубліковувати фотозвіти про проведені унікальних ремонтів на нашому форумі. Тепер мобілки з камерою є у кожного.
|
|
Вернуться к началу |
|
|
vikgenbaz Италофан
Возраст: 79 Знак зодиака: Зарегистрирован: 12.01.2009 Сообщения: 136 Откуда: Запорожье
Авто: Fiat Doblo
|
Добавлено: Пн Июн 08, 2009 09:46 Заголовок сообщения: |
|
|
Вот надо чем делиться на форуме!!! УВАЖАЮ !!!
|
|
Вернуться к началу |
|
|
DIN Италоманьячище
Возраст: 56 Знак зодиака: Зарегистрирован: 30.03.2006 Сообщения: 7609 Откуда: г.Харьков
Авто: 155 1993г.в. + Джульетта 1984г.в.
|
Добавлено: Пн Июн 08, 2009 09:50 Заголовок сообщения: |
|
|
честно говоря не понял
выработка на плавающих лопастях в месте соприкосновения с овальной муфтой? в своих посадочных местах в барабане?
где именно шкурить?и какая работа у токаря в этом узле?
_________________ лучше с другом потерять чем с дураком найти |
|
Вернуться к началу |
|
|
scudo_diesel Италоманьяк
Возраст: 48 Знак зодиака: Зарегистрирован: 02.01.2008 Сообщения: 404 Откуда: Закарпаття
Авто: Fiat Doblo Panorama 1.6Multijet Emotion bordo 2011р.в., Hyundai IX20 1.4 CRDI 2011 р.в, Fiat Scudo 1.9TDI 1996р.в.
|
Добавлено: Пн Июн 08, 2009 17:49 Заголовок сообщения: |
|
|
DIN
На фото видно чітко лінію, до якої лопасть "викидується" з барабана. Я вирівнюю лопасть шліфшкуркою з обох сторін, щоб вона була гладенька. Там робиться шершавість, якою лопасть ціпляється в барабані, і підклинюється. Також обробляю шліфшкуркою пази в барабані, щоб лопасть була рухомою в них. Червоними стрілками я відмітив місця утворення ступеньок на овальній камері. На даній камері їх нема. Якраз ці ступеньки і потрібно дати шліфанути токарю, щоб їх не було. Із-за цих ступеньок чути гудящий звук при роботі насоса, особливо під навантаженням. Це таке, ніби порівняти звук при проходження лопати по сходах, і по гладкому підйому пандуса
|
|
Вернуться к началу |
|
|
Kravitz17 Член клуба
Возраст: 41 Знак зодиака: Зарегистрирован: 15.11.2005 Сообщения: 3899 Откуда: Клайпеда
Авто: Allroad Quattro
|
Добавлено: Пн Июн 08, 2009 18:08 Заголовок сообщения: |
|
|
Дякую! Саме гуде насос! Знайду пару вихідних - занирну до насоса.
_________________ Orgoglio azzurro Italia nel cuore = Синий дух - Италия в наших сердцах
Запорожец -> Шоха -> ТИПО -> ПУНТО -> ДЕДРА -> кэтайц -> 164 -> 145 -> Транзит пасс -> Mini -> Allroad |
|
Вернуться к началу |
|
|
Taras_Potatos Рулевой филиала
Возраст: 46 Знак зодиака: Зарегистрирован: 24.07.2006 Сообщения: 22630 Откуда: м. Львів
Авто: Fiat Punto HGT
|
Добавлено: Вт Июн 09, 2009 09:36 Заголовок сообщения: |
|
|
_________________ This message was sent without a virus, please destroy some files by yourself.
/oo|_\__Ⓐ__/_|oo\ |
|
Вернуться к началу |
|
|
shono Amico
Возраст: 51 Знак зодиака: Зарегистрирован: 15.08.2009 Сообщения: 29 Откуда: Луцк
Авто: FIAT Scudo 2,0 jtd
|
Добавлено: Пн Авг 17, 2009 10:41 Заголовок сообщения: |
|
|
оооо!!!! така сама проблема)) на сервісі теж сказали що не ремонтується, мол клапанці там у алюмінієвому корпусі зношуються... йду розбирати)
_________________ "Мєчта зовьот мєня вперьод!!!" |
|
Вернуться к началу |
|
|
shono Amico
Возраст: 51 Знак зодиака: Зарегистрирован: 15.08.2009 Сообщения: 29 Откуда: Луцк
Авто: FIAT Scudo 2,0 jtd
|
Добавлено: Пн Авг 17, 2009 19:26 Заголовок сообщения: |
|
|
scudo_diesel наскільки сильно ти шліфував лопатки?? на них збоку є вироблені місця, ти їх повністю затирав?
_________________ "Мєчта зовьот мєня вперьод!!!" |
|
Вернуться к началу |
|
|
scudo_diesel Италоманьяк
Возраст: 48 Знак зодиака: Зарегистрирован: 02.01.2008 Сообщения: 404 Откуда: Закарпаття
Авто: Fiat Doblo Panorama 1.6Multijet Emotion bordo 2011р.в., Hyundai IX20 1.4 CRDI 2011 р.в, Fiat Scudo 1.9TDI 1996р.в.
|
Добавлено: Пн Авг 17, 2009 23:31 Заголовок сообщения: |
|
|
shono
На шліфшкурці "нульовці" вирівнював, щоб не було шершавості, на вид тоді пластина лопатки має рівномірний блиск .
|
|
Вернуться к началу |
|
|
shono Amico
Возраст: 51 Знак зодиака: Зарегистрирован: 15.08.2009 Сообщения: 29 Откуда: Луцк
Авто: FIAT Scudo 2,0 jtd
|
Добавлено: Вт Авг 18, 2009 12:53 Заголовок сообщения: |
|
|
scudo_diesel
в мене знос зовсім мізерний... попробую ще раз
_________________ "Мєчта зовьот мєня вперьод!!!" |
|
Вернуться к началу |
|
|
scudo_diesel Италоманьяк
Возраст: 48 Знак зодиака: Зарегистрирован: 02.01.2008 Сообщения: 404 Откуда: Закарпаття
Авто: Fiat Doblo Panorama 1.6Multijet Emotion bordo 2011р.в., Hyundai IX20 1.4 CRDI 2011 р.в, Fiat Scudo 1.9TDI 1996р.в.
|
Добавлено: Ср Авг 19, 2009 00:01 Заголовок сообщения: |
|
|
shono
Величину зносу пластинок важко визначити візуально, тут важливо вирівняти мікронерівності на них і на пазах барабану. Потім зібрати пластинки з барабаном, прокрутити, можна відмітити пластинки, які ще підклинює, то їх окремо підшліфувати.
|
|
Вернуться к началу |
|
|
allsvy Италофан
Возраст: 48 Знак зодиака: Зарегистрирован: 11.07.2010 Сообщения: 136 Откуда: Черновцы
Авто: Fiat Scudo 1,9TD 1999
|
Добавлено: Ср Сен 15, 2010 12:41 Заголовок сообщения: |
|
|
Я нещодавно одягав ремінь на ГПК і генератор і помітив, що шків ГПК висувається з насоса приблизно на 5 мм. Хід вільний. Насос трохи в маслі. Його ще не розбирав. Підкажіть, які можуть бути причини? Підшипники, сальники, щось інше?
_________________
|
|
Вернуться к началу |
|
|
|
|
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете голосовать в опросах Вы не можете присоединять файлы в этом форуме Вы можете скачивать файлы в этом форуме
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|