Сайт Українського клуба фанів FIAT Український клуб фанів FIAT / CLUB UCRAINO TIFOSO DELLA FIAT

 
ФотогалереяФотогалерея   FAQFAQ   ПоискПоиск   ПользователиПользователи   ГруппыГруппы   РегистрацияРегистрация 
 ПрофильПрофиль   Войти и проверить личные сообщенияВойти и проверить личные сообщения   ВходВход 

Перехоплювач команд на ELM327

 
Начать новую тему   Ответить на тему    Список форумов Український клуб фанів FIAT / CLUB UCRAINO TIFOSO DELLA FIAT -> FIAT Fiorino, FIAT QUBO
Предыдущая тема :: Следующая тема  
Автор Сообщение
vypra
Италофан


Италофан

Возраст: 42
Знак зодиака: Рыбы
Зарегистрирован: 19.08.2017
Сообщения: 179
Откуда: Черкаси

Авто: Fiorino

СообщениеДобавлено: Сб Апр 19, 2025 13:26    Заголовок сообщения: Перехоплювач команд на ELM327 Ответить с цитатой

Заради інтересу зробив перехоплювач команд на ELM327. Проект має виключно інформаційний характер, щоб зрозуміти як це працює. Для чого це потрібно кожен вирішує сам )).
У мене був непотрібний китайський Bluetooth elm327 1.5 із Bluetooth модулем BK3231 (синя плата знизу). Автомобіль FIAT FIORINO 1,3MJ блок управління Marelli 8DF CF5/EOBD Diesel Injection (1.3).

Ідея проста: замість Bluetooth модуля BK3231 підпаюємо ESP32 DEVKIT і у нас з’являється ELM327 із можливістю підключення по USB, WIFI, Bluetooth, а також наскрізним моніторингом команд, що йдуть до ELM327 і навпаки. Також можемо в терміналі (моніторі порта) руками вводить команди. Підключення TX ELM327-RX ESP32, RX ELM327-TX ESP32, земля спільна, живлення ESP32 через окремий понижуючий DC-DC перетворювач 12В-5В, оскільки в ELM327 лінійні перетворювачі дуже просаджували напругу і працює нестабільно. В пікі ESP32 по WIFI бере до 200mA. Прошиваємо скетч в ESP2.

Тепер підключаємо через WiFi з ноута MultiEcuScan, і на цьому ж ноуті через USB в моніторі порта (наприклад Arduino IDE) дивимось команди і відповіді в дві сторони.

MultiEcuScan при підключенні проводить наступне налаштування шини:
ATZ // Скидання ELM327
ATPP2CSV01// Встановлення параметра PP2 на значення V01
ATPP2CON// Увімкнення параметра PP2
ATPP2DSV01// Встановлення значення параметра PP2
ATPP2DON // Увімкнення параметра PP2
ATZ // Повторне скидання ELM327
ATV1 // Увімкнення відображення напруги
ATE0 // Вимкнення ехо
ATL0 // Вимкнення довгих відповідей
ATH0 // Вимкнення заголовків
ATSPB // Встановлення протоколу
ATS0 // Вимкнення пробілів
ATAL // Вимкнення довгих відповідей
ATCP18 // Встановлення коду PID
ATCRA18DAF110 // Встановлення коду адреси прийому
ATSHDA10F1 // Встановлення коду адреси заголовка
ATAT1 // Увімкнення адаптивного тайм-ауту
ATST99 // Встановлення тайм-ауту

Далі періодично для підтримання блока управління на зв’язку, MultiECUScan надсилає команду 3E00.

Ну і після налаштування можемо читати параметри з блока управління, направляючи відповідні команди:

Параметр Команда
Одометр 222001
Количество оборотов зв предел. 222004
Счет. Время макс.реж. 222006
Макс. Режим двигателя 222005
Количество перезапис. 222003
Одометр после перезап. 222002
Скорость автомоб. 221002
Обороты двиг. 221000
Напр. Аккумулят. 221955
Открытие регулятора давления (MPROP) 221904
Изм.давл.газойля 221947
Объект.давл.газойля 221946
Сигналь давление газойля 221948
Изм. Масса воздуха 22193C
Объект. Масса воздуха 22193D
Открытие клапана EGR 22189A
Измеренное значение EGR 22189C
Положение обьектива EGR 22189B
Контроль положения EGR 22189D
Клапан исключения обменника EGR 2218A7
Положение акселератора 221924
Сигналь положений акселератора 1 221925
Сигналь положений акселератора 2 221926
Открытие дросельного электроклапана 221944
Темп. газойля 221900
Сигналь тепм. газойля 221901
Темп. Воздуха (дебиметр) 22193F
Температ.воздуха (турбо) 221935
Атмосф. Давл. 221956
Изм. Давл. Нагн. 22195A
Оъект. Давл. Нагн. 221959
Сигналь давления нагнет. 22195B
Откр. Клап. overboost 22193A
Измеренное положение турбины 2218A0
Заданное положение турбины 22189F
Расход горючего 221942
Коррект. Горючего цикл 1 223800
Коррект. Горючего цикл 2 223801
Коррект. Горючего цикл 3 223802
Коррект. Горючего цикл 4 223803
Общ. Количество газойля 2218D0
Требуемое количество газойля 2218CE
Количество газойля впрыска (пилотного) 2218C9
Количество газойля впрыска (главного) 2218CF
Опережение впрыска (пилотного) 2218C1
Опережение впрыска (главного) 2218C6
Время впрыска (пилотного) 2218D3
Время впрыска (главного) 2218D8
Темп. Воды 221003
Сигналь темп. Воды 221934
Напр. Лямбда-зонда 2218E0
Концентр. Кислорода лямбда 2218ED
Давление кондиционера 22192F
Запрос задейст. Кондиционера 221930
Релле компрессора кондиционера 221930
Климатиз. Кондиц. 22383A
Скорость вентилятора 221931
Число процедур «замена масла» 22380C
Указатель деградирования масла 223813
Одометр посл. Замены масла 22380E
Дист. До след. «замены масла» 223810
Засорение фильтра частиц 2218E4
Давл. Датч. Дифференц. 2218E2
Температура фильтра частиц 2218DE
Одометр от последнего восстан. 223807
Средняя темпер. Посл. 5 регенераций 223808
Сред. Время от 5 посл. Регенерацийй 223809
Средняя продолжит. Посл. 5 регенерации 22380A
Одометр последней замены DPF 223806
Состояние фильтра частиц 2218E5
Время регенерации в процентах 22380B
Состояние насильной регенерации 2218EC
Общее число регенерации 22381D
Число регенерации от последней замены масла 22381F
Число регенерации прерванных key OFF 2218A5
Пройденное растояние с горящим индикатором DPF 2218A6
Педаль сцепления 221923
Режим педали тормоза 221923
Контакт тормоза 2 221923
Дорожка потенц. Акселератора 221923
Узел тормоза (NFR) 22383A
Выключатель Cruise 221927
Кнопка восстан. Cruise (RCL) 221927
Cruise ускор. (+) 221927
Cruise земедл. (-) 221927
Состояние необработ. Ошибки Cruise 221929
Передача ВКЛ. 22192D
Оснастка автомобиля 2218E1
Диагностика блоки управления накаливания 221908
Блок упр. Пред. Нагр. 221908
Команда свечей накал. 22190B
Реле топл. Насоса 221941
Давл. Масла 22194D
Авар. Лампа 22191F
Лампа свечей 22195D
Лампа темп. Воды 22195E
Универсальный код 222000
Блок управления впрыска 222000
Пуск двигателя 222000
Код форсунки цил.1 223829
Код форсунки цил.2 22382A
Код форсунки цил.3 22382B
Код форсунки цил.4 22382C
Функция Stop&Start 221B00
Запрос функции Stop&Start 221B02
Состояние временного дезактивирования Stop&Start 221B0D
Перекл. Разряж. Сервотормоза 221B03
Ограничениескорости 22191B
Чтение ошибок 19020D
Стереть ошибки 14FFFFFF


Так можна моніторить з телефону Torque і інші сервісні програми, а також замість ноута підключать термінал з телефону через USB. Повна свобода дій.



IMG_20250310_212412.jpg
 Описание:
 Размер:  475.21 KB
 Просмотрено:  9 раз(а)

IMG_20250310_212412.jpg



IMG_20250310_212356.jpg
 Описание:
 Размер:  488.53 KB
 Просмотрено:  13 раз(а)

IMG_20250310_212356.jpg



1745055551509.jpg
 Описание:
 Размер:  445.5 KB
 Просмотрено:  11 раз(а)

1745055551509.jpg


Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
vypra
Италофан


Италофан

Возраст: 42
Знак зодиака: Рыбы
Зарегистрирован: 19.08.2017
Сообщения: 179
Откуда: Черкаси

Авто: Fiorino

СообщениеДобавлено: Сб Апр 19, 2025 14:35    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

В продовження теми: створив моніторинг регенерації сажового фільтра на основі перехоплювача на ELM327. Підключаємось і моніторимо температуру вихлопних газів. Якщо більше 500 градусів – періодична подача сигналу. Це дає можливість не пропускати регенерації сажового фільтра.
Із регенерацією в міському режимі окрема історія. Моя старенька періодично викидає помилку 2002, оскільки до роботи взимку їхати 10 хвилин, авто не встигає навіть нагрітися до потрібної для початку регенерації температури. Тому сажовий фільтр звісно забивається. Потрібно вирізати давно, але знайшовся такий от вихід із ситуації.
Коли виникає помилка 2002, регенерація не запуститься навіть після скидання помилок, оскільки блок управління входить в захисний режим і зберігає інформацію в EEPROM, навіть якщо скинуть помилки. Результатом захисного режиму є обмеження обертів, потужності, часу вприскування. Газ в пол, а вона не їде. При цьому якщо помилка виникла на забитості сажового фільтра процентів 60%, регенерація не запуститься доки не буде 105% і більше. До 105 кататися ой як довго і нудно на мінімалках. Коли буде більше 105%, потрібно нагріти авто до 80 градусів, скинуть помилки і лише тоді почнеться автоматична регенерація.
Я знайшов спосіб як встановить 105% - робимо Reset Adaptations і стан фільтра стає 105%, а з пам’яті видаляються всі записи, навіть які не витирались скиданням помилок.
14FFFFFF // Скидання помилок
2F500001 // Скидання самонавчання
3101020711// Маркування заміни фільтра

Це можна зробить з MultiECUScan, але ж не будеш тягати із собою ноут. Тому я це роблю з телефону за потреби.
Після чого авто виходить із захисного режиму і починає автоматичну регенерацію, їдемо на 2500 оборотах до завершення регенерації і все ок.
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
CreAtoR
Италоманьячище


Италоманьячище

Возраст: 44
Знак зодиака: Весы
Зарегистрирован: 05.11.2010
Сообщения: 25266
Откуда: Одеса

Авто: Fiat Ritmo60L(138В3.048) Lancia Dedra(835A8.046)

СообщениеДобавлено: Вт Апр 22, 2025 08:30    Заголовок сообщения: Ответить с цитатой

Цікава історія. Дуже.
Біда лиш в тому, що більшість не вивозить в таке гратися, а самі завзяті ще й блока якогось увалять Laughing

_________________
СТО [:ІЖАК] - діагностика, ремонт і кава ^-^
FIAT, Lancia, AR та не італійські авто.
т. О9З-О64-28-О6
т. О99-ОЧI-ЧЧ-Ч2
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Показать сообщения:   
Начать новую тему   Ответить на тему    Список форумов Український клуб фанів FIAT / CLUB UCRAINO TIFOSO DELLA FIAT -> FIAT Fiorino, FIAT QUBO Часовой пояс: GMT + 3
Страница 1 из 1

 
Перейти:  
Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете голосовать в опросах
Вы не можете присоединять файлы в этом форуме
Вы можете скачивать файлы в этом форуме






Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
З питань розміщення реклами писати на цю адресу